להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



תזונה וסוכרת- חיים ביד המזון - חלק ב'

במאמר בחלק א' העלנו למודעות את מחלת הסכרת, שהפכה למגפה במאה האחרונה, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא השינוי בתזונה וריבוי במזון מעובד ודל בחומרים מזינים.
כשמתגלה המחלה עלינו לערוך שינויים תזונתיים ונפשיים, שכן התזונה גורם מכריע, אך גם למתחים נפשיים יש השפעה לא מעטה על רמת הסוכר בדם.

שינויים אלו יביאו לשיפור ברמת הסוכר בדם ולרמיסיה במחלה. חשוב להתחיל בטיפול הטבעי בטרם נעבור לטיפול התרופתי. יש לנסות כמספר חודשים בדרך הטבעית ובלית ברירה לעבור לתרופות.

מטרות הטיפול התזונתי בסוכרתיים:
שמירת ערכים תקינים של: א. רמות סוכר בדם, ב. רמות שומני הדם , ג. לחץ הדם

הנחיות תזונתיות לחולי סוכרת
חלבונים: חשוב שלא לצרוך כמות חלבונים מעל הכמות המומלצת, בכדי לשמור על תפקודי כליות .
שומנים: מומלץ להפחית במזונות המכילים כמות רבה של שומן מן החי (חמאה, שוקולד, מוצרי חלב ובשר שמנים). כמו כן, מומלץ לאכול מזונות המכילים שומן מן הצומח, כמו - שמן זית, אבוקדו, טחינה, גרעינים ואגוזים.
פחמימות: יש לאכול פחמימות מסוג העמילניים המלאים, כמו: לחם מלא , אורז או פסטה מלאים. כדאי להימנע מסוכרים פשוטים כגון: ריבה, ממתקים וכד'. חשוב לשים לב לכמות הפחמימות שאוכלים בכל ארוחה; הקפדה על כמות הפחמימות תסייע לשמור על איזון הסוכרת.

סיבים תזונתיים: מומלץ לשלב מזונות העשירים בסיבים תזונתיים בתפריט האישי. הסיבים במזון מאפשרים פעילות מעיים תקינה ומסייעים לשמירה על רמות סוכר מאוזנות בדם. מומלצים ירקות ופירות עם קליפה, לחם ודברי מאפה מחיטה מלאה, קטניות, דגנים מלאים, קוואקר ובראנפלקס.

תבלינים ורטבים: מותר להשתמש בתבלינים ועשבי תיבול. מבין הרטבים הקיימים בשוק, יש לשים לב לא להשתמש ברטבים המכילים סוכר, כמו קטשופ ורטבים מעובדים.
שתייה: מומלץ לשתות משקאות ללא סוכר - מים, סודה ולהגביל משקאות הממותקים.

שתיית אלכוהול: שתיית אלכוהול יכולה לגרום לחוסר איזון ברמת הסוכר, לכן מותר לצרוך מהם במתינות רק כאשר הסוכרת מאוזנת ורמות הטריגליצרידים בדם תקינות. בנוסף, יש להקפיד לצרוך עם השתייה מזון המכיל פחמימה – כמו בייגלה או קרקר.
בסיכומו של דבר – ככל שהחולה יידע יותר על השפעת המזון שהוא אוכל ועל רמות הסוכר בדמו, כך יוכל לתכנן יותר טוב את סדר היום התזונתי שלו. חולי סוכרת רבים יכולים להסתדר עם דיאטה בלבד ללא צורך בתרופות, או לגרום להורדת מינון התרופות הנוכחי ע"י שינוי הרגלי התזונה שלהם. תכנון הארוחות ובחירת סוגי המזונות יעזרו לשמירת רמת גלוקוז קרובה ככל האפשר לטווח הנורמה, ויעזרו לשיפור הבריאות הכללית ולמניעה או איחור של סיבוכי הסוכרת . אדם שלא הצליח לאזן את רמת הסוכר בעצמו חייב לקבל ייעוץ מקצועי לגבי מזונות. חשוב לבנות לו תפריט המיועד לסוכרתיים ולעזור לו לאזן את רמות הסוכר דרך מזונות. תרופות יכולות לעזור, אך הן המפלט האחרון לאחר שנוסו כל הדרכים הטבעיות. ועל כך כבר נאמר: יהיו מזונותינו תרופותינו!
ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם תזונאית להתאמת דיאטה אישית לבריאות מיטבית

       עיצוב אתרים -  Nature's Health 2012 ©  כל הזכויות שמורות
דף הבית           מאמרים         יצירת קשר         
לייבסיטי - בניית אתרים