להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



בחלק א' של הכתבה  המלצתי על מזונות שיכולים לעזור במקרה של קשיי עצירות במערכת העיכול, בתקווה שהצלחתי לעזור ,אך כמובן שלא הכל מתאים לכולם ולכן אוסיף הפעם עוד טיפים נוספים שאפשר לנסות, עד שנגיע למזונות שיתאימו לכל אחד, ובלבד שנצליח לעזור בדרך הטבעית ונהפוך את מזונותינו לתרופותינו, לעת מצוא:
 
שזיפים:
השרו 6 שזיפים יבשים ללילה במים, ובבוקר שתו את המים ואכלו את השזיפים
עגבניות שרי +שמן זית
הכמות הרבה יחסית של קליפה עשירה בסיבים שיש בעגבניות הקטנות האלה, בתוספת הסיבים שהן עצמן מכילות, מגדילות את נפח הצואה. אתם בדיאטה וחוסכים בכל אחוז שומן במזון? זה משפיע גם על תכולת המעי. את מערכת העיכול צריך קצת "לגרז", אחרת תכולתו מיובשת וקשה, לכן קערת עגבניות (200 גרם) חתוכות ומתובלות ב2 - כפות שמן זית יכולים להיות פתרון נהדר.
ירקות כבושים:
תכולת המלח הרבה שבהם גורמת לכניסת מים למעי. התוצאה: ריכוך הצואה והגברת תנועתיות המעי. הסתייגות: הכבושים מכילים כמות רבה של נתרן, כך שרצוי לאוכלם רק כששאר העצות לא עובדות ובאופן חד פעמי. כוס ירקות כבושים (כ- 150 גרם) עם הארוחה.
מים
כשלא שותים, גם המעיים מתייבשים. כמות המים שהגוף צריך משתנה בהתאם למשקל, למידת הלחות והטמפרטורה ולרמת הפעילות הגופני.רצוי להתחיל בכוס מים פושרים בבוקר על קיבה ריקה ולהקפיד על שתיית מים לאורך כל היממה.
זרעי פשתן:
הפכו את זרעי הפשתן לחלק מהשגרה היומית, כף  זרעי פשתן, טחונים טרי, ניתן להוסיף ליוגורט או סלט.
הנה עוד כמה טיפים קצרים שרצוי לאמץ:
v    אכלו לחמים עתירי סיבים, כגון לחם מחיטה מלאה, לחם שיפון, הימנעו לחלוטין מלחם לבן.
v    לעסו את המזון  פי שניים מהזמן הרגיל שלכם.
v    שתו משקאות בטמפרטורת החדר, כדי למנוע עיכול מועט.
v    סגלו לעצמכם הרגלי מעיים קבועים. אותו הזמן ואותו המקום.
v    אל תתאפקו, גשו לשירותים מיד כשאתם חשים בצורך בכך.
v    התכופפו, נשפו בחזקה, משכו את הבטן פנימה ודחפו אותה החוצה בחזקה. חזרו על התרגיל 3 פעמים.
v    שיכבו על הבטן, הרימו את הגב התחתון ואז הורידו אותו, עשו זאת כשהפה פתוח. חיזרו על התרגיל 10 פעמים.
v    תרגלו נשימות מיד עם הקימה בבוקר.
שחררו את המוח:
 לכמה מאיתנו יש קשר "מוח - גוף" חזק אשר מסביר לפעמים תחלואים למיניהם, בעיות קיבה אינן יוצאות דופן. מסג' טוב, במיוחד כזה המשתמש בשמנים ארומטיים כמו רוזמרין, מפחית את המתח.
ההמלצות שניתנות במאמר הנן כלליות, ולא באות במקום יעוץ רפואי, כמו כן חשוב להתייעץ עם תזונאית להתאמת דיאטה אישית.
באהבה ובבריאות אין קץ
 אתי מודלין- תזונאית קלינית טבעית ונטורופתית
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10@walla.com
נייד:054-4909246
       עיצוב אתרים -  Nature's Health 2012 ©  כל הזכויות שמורות
דף הבית           מאמרים         יצירת קשר         
לייבסיטי - בניית אתרים