להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



תזונה וסוכרת- חיים ביד המזון - חלק א'


האם אתם "סתם" נמשכים למתוק? או שכבר פיתחתם סוכרת ואינכם מודעים אליה?
החודש ציינו את שבוע הסוכרת במדינת ישראל ולכן רצוי שנביא למודעות את המידע על המחלה הזוחלת אלינו במאה האחרונה ומגיעה למימדי מגפה.
סוכרת היא מחלה שנגרמת מפגיעה בחילוף החומרים, שהגורם לה הוא רמת סוכר גבוהה בדם, או פעילות בלתי מספקת של ההורמון אינסולין, שתפקידו לעזור בפינוי הסוכר מזרם הדם לתוך תאי הגוף.
סוכרת מסוג 2 , אולי יותר מכל מחלה אחרת, קשורה לתרבות ולדרך התזונה של העולם המערבי.
אין לנו כיום יכולת להשפיע על הגנטיקה, אך ישנה יכולת להשפיע על אורח חיינו ובכך נוכל לעזור לגופנו להגיע למשקל תקין ולאזן את רמת הסוכר בדם.

העיקרון המנחה הוא ש"כמות חשובה מאיכות", כלומר, הגבלת סך התכולה הקלורית במזון היא המפתח לטיפול מוצלח. על מנת להקטין את הסיכון למחלה טרשתית של הלב וכלי הדם מומלץ על הפחתה בצריכת השומן הרווי,הכולסטרול והנתרן.
הפחמימות הן המקור העיקרי לאנרגיה והם אמורות להיות כ-60% מסך כל הקלוריות הנצרכות ביום. על מנת לשמור על רמת סוכר מאוזנת יש לאזן בין קבוצות הפחמימות השונות (כידוע רמת סוכר בלתי מאוזנת בדם, עשויה לגרום לתחושות רעב מציקות, סחרחורות ונטייה מוגברת לממתקים וכתוצאה מכך עייפות ועצבנות ושוב השקיקה לאוכל, מעין מעגליות של אכילה, השמנה ונפילות סוכר).

קיימת קבוצה נוספת הנקראת קטניות והכוללת שעועית, אפונה, עדשים, סויה, חומוס ופול שבאופן עקיף לאחר פירוקם, ישפיעו גם כן על רמת הסוכר בדם. רצוי לאכול אותם בצירוף לפחמימות מורכבות, שכן אז הם משלימים זה את זה לחלבון מלא ופותרים את בעיית נפילות של רמות הסוכר.
כאשר נאכלים סוכרים פשוטים בעודף, מתעייף הלבלב וכתוצאה מכך עשויה להיגרם סוכרת לכן רצוי לחלק את כמות הפחמימות על פני היום .

העיקרון - כל פחמימה שאנו אוכלים תתפרק בסופו של דבר לסוכר, אך תלוי בכמות הזמן ובמהירות כניסתו לדם. ככל שהדבר נעשה מהר יותר, השוק לגוף חזק יותר ורמת הסיכון גבוהה. התפריט חייב להיות מאוזן בין חלבונים וסוכרים ושומנים כדי לשמור על כמות סוכר תקינה בדם.
במאמר הבא נדון במטרות שבטיפול התזונתי בסוכרתיים וטיפים להשגת האיזון הסוכר במזוננו.
ועד אז, שמרו על המתיקות בחיים..זה יאזן את הצורך שבמתוק במזון.

       עיצוב אתרים -  Nature's Health 2012 ©  כל הזכויות שמורות
דף הבית           מאמרים         יצירת קשר         
לייבסיטי - בניית אתרים