להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



הסידן...הדרך הנכונה לספיגתו בתזונה



הסידן או בשמו הלועזי: calcium. הינו מינרל חיוני להתפתחות ולתפקוד תקין של הגוף. סידן הוא מרכיב חשוב של עצמות ושיניים. הסידן חיוני לתהליכים מטבוליים רבים, הכוללים העברת אותות עצביים, התכווצות שרירים וקרישת דם.
מחסור בסידן בתפריט התזונה עלול לגרום למחלה הנפוצה ביותר בעולם, אוסטיאופורוזיס.
בסביבות גיל 30, צפיפות העצם מתחילה לקטון. כך מתחילה ההתדרדרות לעבר מחלה זו, אשר גורמת לנכות קשה.
ההשפעות המזיקות מתחילות להתרחש הרבה לפני הופעת הסימפטומים.
במושגים הפשוטים ביותר, ניתן לחשוב על סידן כעל כסף. כאשר הוא נכנס לגוף הוא נכנס לתוך ה'בנק', שהן העצמות. ה'בנק' מפריש מאוחר יותר אחוז אחד מהכסף לתוך הדם. אם יש מחסור בסידן בגוף, הדם 'שודד את הבנק' כדי לקבל את חלקו. אחרי שהעצמות 'נשדדות' פעמים רבות, נגרם להן מחסור בסידן, והן מתחילות להתדרדר.

בעוד שאוסטיאופורוזיס היא מחלה מפחידה ומגבילה, הרי שניתן למנוע אותה בעזרת תזונה נכונה ותוספי תזונה. אפילו אם יש כבר התחלת אוסטיאופורוזיס (אוסטיאופניה) , הרי שישנם צעדים פשוטים בהם אפשר לנקוט על מנת להפחית את רמת המחלה:
חשוב לצרוך מזון עתיר סידן, מאחר שסידן הוא מרכיב מפתח לבניית עצמות חזקות. אולם, לא כל המזונות המכילים סידן הם קלים לעיכול. חלב לדוגמא, הוא מקור טוב לסידן, אולם להרבה אנשים יש סיבולת נמוכה אליו. ישנן דרכים טובות יותר להוסיף סידן לתפריט שלך.
מומלץ לכלול מזונות עתירי-סידן אלה בתפריט היומי שלך:
טופו, אצות ים, וירקות בעלי עלים ירוקים, כגון, פטרוזיליה, גרגיר הנחלים וברוקולי, חסה וכו'. רצוי לזכור שהפרה מניבה כמות יפה של סידן, בעוד שהיא אינה שותה כלל חלב...
מוצרי סויה נמצאו יעילים ספיגת סידן וניתן לשלבם במידה בתזונה היומית. חשוב להוסיף שקדים ואגוזים לא קלויים וכן זרעים כגון שומשום ומוצריו, בשומשום המלא למשל, יש פי עשר יותר סידן מאשר בשומשום הרגיל. גם סירדינים מכילים כמות יפה של סידן, מאחר ואנו אוכלים אותם עם העצמות.
חלבון מהחי יכול לגרום להפרשת סידן מהגוף, זאת סיבה נוספת להמעיט במוצרים מהחי. כתחליף לחלבון מהחי חשוב להוסיף קטניות מכל הסוגים, שגם הן עשירות בסידן.
ברשימת המרכיבים מהם יש להימנע כדי לשמור על עצמות חזקות, נמצאים קפאין, אלכוהול וטבק.
מאחר וקיים קושי רב לקבל מהתזונה את כל כמות הסידן הנדרשת, חשוב לשלב גם תוסף תזונה איכותי לתזונה היומית, כדי להשלים את הכמות היומית הנדרשת לסידן. מאחר וקיים בלבול רב לגבי איכות הסידן וספיגתו כתוסף תזונה, חשוב להתייעץ עם תזונאי/ נטורופת לגבי התוסף המתאים ומינונו המתאים לכל אדם.
       עיצוב אתרים -  Nature's Health 2012 ©  כל הזכויות שמורות
דף הבית           מאמרים         יצירת קשר         
לייבסיטי - בניית אתרים