להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



דיאטה לחורף בריא ומזין
גם אם עדין לא מרגישים ממש חורף, הרי שהוא כבר כאן. הגוף מתכנס בתוכו ומחפש את החום הפיזי והנפשי. אלה גורמים לנו לחפש מזון שינחם ויחמם, מה שיכול להיות מלכודת לרוצים לשמור על הגזרה. הנה כמה עצות חורפיות  שיעזרו לעבור את החורף מבלי להשמין ומבלי שנוותר על המזונות המחממים והמרגיעים:
 בבוקר, שהיא הארוחה החשובה ביום, רצוי להתחיל במזון חם ומשביע כמו דייסת שיבולת שועל. אפשר לתבל בכפית דבש וקינמון או לחתוך לתוכה תמר יבש. הרווחנו ארוחה מזינה, בתוספת סיבים תזונתיים- התחלה נפלאה לבוקר ממריץ ומחמם כאחד.
 מרק- המאכל המוביל של החורף ואפשר להכינו כך שישמש כארוחה מלאה ומשביעה. הירקות שבו מכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים וממנו אפשר לאכול כמעט ללא הגבלה לאורך היום. למרק רצוי להוסיף קטניות, הם מכילים כמות יפה של חלבונים שיכולים להחליף בקלות חלבון מהחי. טעמם הטבעי של המרקים נפלא בתוספת תבלינים כמו: כורכום, כמון, בזיליקום, פלפל שחור ושום. אין צורך בטעם התעשייתי של אבקת מרק. ארוחה שתתחיל במנת מרק תהיה קטנה בהרבה ממנה ללא המרק...
 הקור מוריד מאיתנו את החשק לירקות טריים, אך אל לנו לוותר עליהם. הרבו באכילת ירקות מבושלים, כמו אנטי פסטי, ירקות מאודים ומוקפצים, השומרים על ערכם התזונתי של הירקות. ניתן להשתמש גם בירקות קפואים. גם פשטידות ירקות הם פתרון נפלא לארוחת ערב קלה.
 תבשילי קדרה נפלאים לחורף. הקפידו על בשר רזה או עוף בתוספת שפע ירקות. גם החמין יכול לכלול
     בנוסף לקיטניות דגנים מלאים המעניקים שובע.
 שתייה חמה- העדיפו תה ירוק המכיל אנטיאוקסידנטים הלוחמים בסרטן. ניתן לשתות גם תה לואיזה, מליסה
    ועשב לימון שיעילים במניעת סרטן. וגם תה מחמם מג'ינג'ר,המתובל  בלימון ודבש.

לסיכום- בל נשכח את הפעילות הגופנית שחשובה בכל ימות השנה ובחורף במיוחד.
מידי ערב, לפני שנרדמים, כשהמוח עובר לגלי אלפא, דמיינו אתכם רזים וקלילים, דמיינו את הפעילות הגופנית ואת הגוף הנחשק, התת- מודע כבר יוביל אתכם לשם עם הזמן.
     זכרו – חיבוק יכול לחמם מאוד, עוגה היא לא תחליף לחום הנפשי...ולחום הפיזי פתרונות רבים ומזינים.
באהבה ובבריאות אין קץ
אתי מודלין- תזונאית קלינית טבעית ונטורופתית
אשמח לענות בכל פנייה אלי: emd10@walla.com
נייד:054-4909246
 
       עיצוב אתרים -  Nature's Health 2012 ©  כל הזכויות שמורות
דף הבית           מאמרים         יצירת קשר         
לייבסיטי - בניית אתרים